RAMOWY ROZKŁAD DNIA W GRUPIE DZIECI 5 I 6 LETNICH "PIRACI"
GODZINY | ZAJĘCIA DNIA |
8.00 - 8.50 | Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne, zabawy integrujące grupę, praca indywidualna, ćwiczenia poranne. |
8.50 - 9.00 | Zabiegi higieniczne, samoobsługowe, przygotowanie do śniadania. |
9.00 - 9.15 | śniadanie - doskonalenie umiejętności samodzielnego, estetycznego (kulturalnego) spożywania posiłków. |
9.15 - 9.30 | Zabiegi higieniczne, samoobsługowe po śniadaniu. |
9.30 - 11.00 | Zabawy zabawy edukacyjne organizowane i kierowane przez nauczyciela. |
11.00 - 11.20 | Zabawy ruchowe, zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci w sali, praca indywidualna i w małych zespołach. |
11.20 - 11.30 | Zabiegi higieniczne, przygotowanie do obiadu. |
11.30 - 11.50 | Obiad - kulturalne spożywanie posiłków. |
11.50 - 12.15 | Odpoczynek poobiedni: słuchanie tekstów literackich czytanych przez nauczyciela, audiobooków, słuchanie muzyki relaksacyjnej, mycie zębów. |
12.15 - 13.15 | Zajęcia edukacyjne organizowane na placu zabaw lub w sali, spacery, wycieczki. |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W GRUPIE DZIECI 3 I 4 LETNICH "MISIE"
GODZINY | ZAJĘCIA DNIA |
7.15 - 8.30 | Schodzenie się dzieci. Zabawy według inwencji dzieci w kącikach tematycznych, praca w zespołach lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. |
8.30 - 8.50 | Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę) rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawa ruchowa. |
8.50 - 9.00 | Zabawy higieniczne, samoobsługowe, przygotowanie do śniadania. |
9.00 - 9.25 | Śniadanie - doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków. |
9.25 - 9.35 | Zabiegi higieniczne, samoobsługowe. |
9.35 - 10.35 | Zajęcia edukacyjne w oparciu o podstawę programową. |
10.35 - 11.35 | Zabawy ruchowe, zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci w sali, praca indywidualna, spacery i zabawa na świeżym powietrzu. |
11.35 - 11.45 |
Zabiegi higieniczne, przygotowanie do obiadu. |
11.45 - 12.10 |
Obiad - prawidłowe posługiwanie się sztućcami, kultura zachowania się przy stole. |
12.10 - 13.00 |
Odpoczynek poobiedni: słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury lub czytanie utworów literackich. |
13.00 - 13.50 |
Zabawy kółkowe, rysowanie, lepienie |
13.50 - 14.15 |
Zabiegi higieniczne, samoobsługowe |
14.15 - 14.20 |
Podwieczorek |
14.20 - 15.00 |
Zabawy dowolne, praca indywidualna |